zondag 19 oktober 2014

Upgrade!

Als je iets doet, doe het dan goed. Een van de dingen die ik van mijn vader heb geleerd. Net als: Bij twijfel niet doen. De vervanger van de Tamron-lens moest dus een lens worden waar geen twijfel bij bestond. Dit is ‘m geworden:




Overkill voor een amateur als ik? Absoluut. Maar als je het een ‘investering in de toekomst’ noemt, klinkt het een stuk positiever. Op een dag komt er echt wel een betere camera, en dan hoef ik niet ook nog m’n lenzen te upgraden.

Op mijn lijstje stond ook een flitser, maar tot mijn grote verrassing was het ‘25% korting op alle statieven’-dag. En dat terwijl ik net een ongestabiliseerde telelens heb gekocht... Kwam dat even goed uit! Dus in plaats van de flitser kan ik nu het statief van m’n wensenlijstje afstrepen.


Nu gauw weer aan het sparen om alsnog die flitser te kunnen kopen. En een kleurenprinter. En een groothoeklens. Da’s wel het leuke van een hobby als deze: er valt altijd wat te wensen of te upgraden!

Gelijk de nieuwe lens maar eens gaan uitproberen. Het Muiderslot had de vermetelheid om pas om 12.00 uur open te gaan, dus gelukkig had ik genoeg gelegenheid om foto's op lange afstand te maken. Onderstaande foto's zijn geschoten op 250 meter, 1x op 70mm en 1x op 200 mm. Geen idee wat Blogger vindt van foto's van 5MB, dus heb ze voor nu verkleind naar 25%. Ter referentie een uitsnede van een raam en zonnewijzer op 100%. 






Hoera, niet dat onbevredigende gevoel van eerst!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten